Jocho: Colville je DnDčková obdoba zestárlýho dračákysty - má hromadu zkušeností, ale taky zažitejch zlozvyků a nulovou reflexi a příliš malej rozhled v moderní (ehm... "moderní") scéně na to, aby mezi těmito dvěma rozlišoval. Ve většině případů kdy od něj něco poslouchám má na dvě až čtyři velmý dobrý on-point postřehy a rady následované nějakým absolutním WTF, který mi zoufalstvym praští hlavou do stolu, ať už jde o explicitně špatné rady nebo o různé přežité pravdy (tuším že když říkal něco k detektivkám, tak se mi chtělo skoro brečet a jeho neznalost posledních asi 20 let herního vývoje v tomhle směru byla fakt očividná).
Týká se to jeho rad k vedení hry a způsobu vedení hry (podvádění s kostkama, bagrovací záměrně cílenej kill hráčský postavy "pro efekt" a další wtf), ale je to vidět i v jeho stavbě dobrodružství, jak můžeš vidět v
Kovářově dceři (zajímá Tě ten
původní scénář a
jeho kritika), kde to přetejká perlama jako DMem vycucávaný počet goblinů, samoúčelné pasti, nesmyslný hádanky pro hádanky a dalšími srandami, ale je to vidět i v jeho homebrew designu, kterej naprosto zjevně nepřekročil ranný devadestky (pokud vůbec vystoupil z osmdesátek) - jeho Castles and Followers sou fakt vykopávková retro záležitost (a ne v "dobrym" smyslu moderního OSR, ale ve smyslu "co tenhle přežitej ADnD balast dělá naroubovanej na 5e?").
V kontextu tohodle tématu jsou zejména ty odkazy na Kovářovu dceru a jeho související postoje a náhledy k naprosto bezostyšnému bagrování hráčů a railroadování scén a událostí dokonce i docela relevantní (ve smyslu "učebnicové ukázky toho jak to nedělat").